Model: (Click to see more) 47348: The Grasshopper - Candy Green
Status: Project
Date: 4-Oct-2020
Comments: 34
Share this model:

Hi guys
Basic model but l really like this Candy green version plus its a Legendary Hopper!
I did not over do the decals l thought the shell is too nice to cover up too much and no painting apart from the driver! My eyes just don't have what it takes these days! Iol getting old!
All stock apart from bearings just as tamiya intended!
Hope you like it and really the photos dont do the candy green justice! All the best cheers James.
Doing a taffer! Update....27/11/20
I added a Torque tuned motor and ordered some green wheels nuts. Should finish it off nicely! Lovely looking buggy one of my favourites now!

109 Candy green Grasshopper 111 I really like this version its a lush colour! 118 Less decals used! the shell is too nice to cover! 117 Stock as tamiya intended, just added bearings 99 Nice one Frank!! 94 Thats it folks! Thanks for looking in!

If you liked those pictures, you should see these...
Sweet Candy!!

Comments

taffer

4-Oct-2020

Very nice! Have you saved any builds for Xmas!?!

miniguy77

5-Oct-2020

So neat! shell is too nice to be covered by decals!

wildwillydriver

5-Oct-2020

Love this color on the Grasshopper!
My son decided for the same one for his and it looks killer!!
Bye.
WWD

Tamiyastef

5-Oct-2020

Get it off the stand and on the sand! It will look even better on the beach for sure!

scoobybooster

5-Oct-2020

Nice one! agree with the decals - sometimes less is more. I rarely use all the decals on my models in general.

sof101

5-Oct-2020

lovin the colour Mad-Bee great looking little machine sorry to here about your job though hope something comes up for you stay upbeat pal good luck !

Buzsig

6-Oct-2020

As one door closes another one opens . 2020 has been dreadful .
Great model James

JerseyRC

7-Oct-2020

Nice color choice...looks awesome!!

MAD-BEE

8-Oct-2020

Thanks guys really appreciate your kind comments! Cheers James.

hot rod

9-Oct-2020

Well well well long time since I have been on this site and nice to see some of the familiar names still here, and james hope you well my friend.... good looking grasshopper you got there and did have an eye on one myself a while back. My buggy collecting stopped a while back but I still have most of my collection, will have a few to get rid of soon as planning a trip to Australia (covid permitting) so need the money. Anyway hope everyone well and will be back on from now on to keep an eye on whats happening. All the best hot rod ????

MAD-BEE

9-Oct-2020

Wow long time mate great to see you are still into the hobby and doing well! That sounds a big trip! Very nice. I lost my job but start a new one soon but apart from that alls well buddy.
Pleased you like the Hopper!

hot rod

10-Oct-2020

Sorry to hear about the job mate and glad you have found new employment, not easy for anyone at the moment pal where ever any of us are home and over the world. Yes still tinkering with tamiya and have for the time being concentrated on getting period radio for my cars, age related acoms specifically. Got a small collection of complete boxed radio and unboxed for the cars. Nothing new car wise for a good few years since the fighting buggy, selling some of my project cars soon (only duplicates) to hopefully fund my trip. Ps finally married the good lady last Friday so have an official mrs hot rod now lol. Speak soon buddy ??

HornetRacer 1971

11-Oct-2020

Very nice James. I have a NIB purchased from taffer some time ago. To build or not to build?....lol I made my own Candy Green version from a standard NIB just in case I couldn't source a proper NIB.....but in the end I did.......lol

MAD-BEE

11-Oct-2020

Congrats Justin well done mate about time lol.
Brilliant news.
@ Simon yeah you did a nice job on that hopper mate! How does your painted version compare to the tamiya pre done shell? Because in the flesh to speak' the candy green is lush! and was thinking does the paint come out as good?

HornetRacer 1971

11-Oct-2020

I would say the official Candy Green body is better than my painted Candy Green body as Tamiya does them so well. But it is a close second.....lol. The colour is a perfect match, the challenge is in trying to achieve the finish that the special limited edition body has.

MAD-BEE

11-Oct-2020

Yeah the finish is very nice on the candy green hopper!
I can see why it would be difficult to get that finish!
I was thinking of using the candy green spray paint some day on a project and thought you would be the guy to ask! Thanks mate.

JerseyRC

12-Nov-2020

Definitely a smart choice NOT to sell it to fund another project. I've done that a few times and regretted it almost every time so I don't do that anymore!

MAD-BEE

12-Nov-2020

Thanks mate yeah l saw sense in the end! I would of regret it for sure! Project can wait damn it! Iol

taffer

12-Nov-2020

Don't make any rash sales! Slowly you could add some green ampro parts!?

MAD-BEE

12-Nov-2020

Iol message loud and clear buddy!
I have sold a couple of cars this year already and regret it! So no more!!

mackerb03

14-Nov-2020

Very cool!

taffer

27-Nov-2020

Green wheel nuts!? Never seen them, will be interesting to see the bling!
Glad your keeping it, keep the hopups coming!?

MAD-BEE

27-Nov-2020

Yeah taffer this little beauty is going nowhere!
I know its only a Hopper but its become one of my favourites and I thought the other day how nice some alloy wheels would look! Iol first l will get a job then the wheels!
Cheers mate.

Stompin Around

28-Nov-2020

Great work on a great buggy! Diggin the green version myself and seeing yours finished so well makes me want one! I don’t have any hoppers in my collection at the moment but have been thinking recently I need to fix that some time, but not now cos I’m skint lol. Was thinking I’d get the original ‘white’ version and a ‘green’ version when funds allow - one for me and one for the Mrs to hit the beach with - bet they are just perfect for that! Before then, better work what I’ve already got lol otherwise might not get the Mrs to sign off ??

Stompin Around

28-Nov-2020

I should have added........straight into my faves! ??

MAD-BEE

28-Nov-2020

Thanks mate yeah the Candy Hopper is a very nice bit of kit and looks a lot better in person too! tamiya has done a nice job on the shell for sure!
and everyone's collection must have the Grasshopper in it!
I have become a bit obsessed with all the hoppers again recently such simple but classic buggies! I would love to get the black version too but like you funds are tight right now so will have to wait! DOH!!!

BH+Struggle

28-Nov-2020

The green candy and the white wheels - perfect - nicely done and glad to see you left it as Tamiya intended.

MAD-BEE

29-Nov-2020

Thanks everyone for such great comments cheers guys.

GEMINIJETS

29-Jun-2021

Gotta love Grasshopper and candy green color is just another great topping! You know I have one and how much I love this car!! Enjoy it James!!


Want to leave a comment?